NÉGATION – exercices (1)

pour voir la leçon sur la négation, cliquez ici

    

I. Transformez les phrases suivant l’exemple :

 

Lubię chodzić na grzyby. > Nie lubię chodzić na grzyby.

Lubię grzyby. > Nie lubię grzybów.

Lubię zbierać grzyby. > Nie lubię zbierać grzybów. 

 

Ania lubi jeść lody.

Ania lubi lody.

 

Tomek jeździ dobrze samochodem.

Tomek lubi samochody.

Tomek naprawia samochody.

 

Kot wygrzewa się na słońcu.

Kot śpi.

Ten kot głośno miauczy.

 

Bardzo go lubię.
Bardzo lubię z nim rozmawiać.

Jest sympatyczny.

 

Ona lubi wesela.

Ona chodzi chętnie na wesela.

Ona dobrze się bawi na weselach.

 

Zima w tym roku zaskoczyła drogowców.

 

Słuchamy rocka.

Lubimy muzykę rockową.

Mam nową płytę Kultu.

 

W czwartek idziesz do dentysty.

 

Rodzice kupią mi psa na urodziny.

Na urodziny dostanę psa.

 

Pogoda dzisiaj jest brzydka, jest zimno, pada deszcz, ale mimo to idę na spacer.

 

Podobno byliście w Egipcie. My też byliśmy.

 

 

 

II. Transformez les phrases suivant l’exemple :

 

Nie mam książki. > Mam książkę. (kogo ? co ? Biernik - COD)

Nie słucham muzyki.  > Słucham muzyki. (kogo ? czego ? Dopełniacz – COI)

 

 

Nie mam trzech psów.

Nie widzę słonia.

Ona nie słucha się mamy. Ona nie słucha mamy. Ona nie słyszy mamy.

Joasia nie boi się myszy.

Moje dzieci nie jedzą pizzy.

Nie kupiłem radia. Nie miałem pieniędzy.

Nie odwiedziłem dziadka, nie miałem dość czasu.

Nie lubię poniedziałków.

Nie umiem zrobić tego ćwiczenia.

Nie rozumiem tego.

Nie słyszeliście o tym?

Nie czytałem ostatnio książek.

Nie wzięliście portfela.

 

 

 

III. Dans chacune de ces phrases, il y a une faute. A vous de les retrouver et corriger.

 

Nie mów mi to !

Zuzanna nie powinna oglądać tyle telewizję.

Janek nie odrobił zadań domowe.

Nie samolot odleciał.

Nie pij alkohol, jeśli prowadzisz.

Tomek nie pojechała na wakacje.

 

Retour à l'accueil