NÉGATION – exercices (2)

pour voir les leçons sur la négation, cliquez ici (1) et ici (2)

pour d’autres exercices sur la négation, cliquez ici

 

 

 

I. Transformez les phrases suivant l’exemple. Traduisez en français :

 

Chciałbym z kimś porozmawiać. > Nie chciałbym z nikim rozmawiać.

Je voudrais parler à quelqu’un. > Je ne voudrais parler à personne.

 

Trzeba czasem coś mądrego powiedzieć, żeby ludzie nie uważali cię za idiotę.

Masz chwilami wrażenie, że naprawdę możesz coś w sobie zmienić?

Idź do Janka. On zawsze wszystkim pomaga.

Jestem dobrym kolegą, każdemu coś podpowiedziałem na sprawdzianie.

Gdy Hania o czymś mówi, wszyscy jej słuchają.

Mój brat gdzieś poszedł.

Co dzień rano wypijam słodzoną herbatę.*

Jacek poszedł z Marzeną do kina.

 

*plusieurs possibilités

 

 

II. Completez les phrases suivant l’exemple :

- O kim on mówił? – ……… (personne) > o nikim 

 

- Z kim rozmawiasz? - ……… (personne)

- Gdzie wczoraj byłeś? - ………… (nulle part)

- Czy ty w ogóle w coś wierzysz? – Nie,  ………… (rien).

- O czym myślisz? - ……… (rien)

- Do kogo się uśmiechasz? - ……… (personne)

- Co lubisz czytać? - ……… (rien)

- ……… nie słyszę ! (rien)

- Komu się przyglądasz? - ………… (personne)

- Z czym przychodzisz ? - ………… (rien)

- Do czego to może służyć? - ………… (rien)

- Komu to może służyć ? - ………… (personne)

- Skąd przychodzisz ? - …………… (nulle part)

- ……… nie pójdziesz! (nulle part)

 

 

III. Dans chacune de ces phrases, il y a une faute. A vous de les retrouver et corriger.

 

Zawsze nie lubiłem teatru.

Nie rozmawiałem o tym z nikomu.

Moi rodzice wyjeżdżają nigdzie na wakacje.

Nie jadłem jeszcze dziś obiad.

Nauka polskiemu to nie zawsze przyjemność.

Wiem, że nikomu nie wiem.

Retour à l'accueil